Top Telegraaf in zwaar gevecht

Inspireert, innoveert

Menerva bedenkt, ontwikkelt en helpt bij:

  • Strategie, positionering, vernieuwing, interim- en projectmanagement;
  • Ondersteunen van organisaties die willen innoveren en groeien;
  • Conceptontwikkeling en realisatie van producten en diensten;
  • Business development, beleidsontwikkeling
  • Mediaproductie

Menerva heeft oog en hart voor de mogelijkheden van organisaties om nieuwe wegen naar de klant te vinden. Vernieuwing, verbetering en groei zijn onze drivers. Het inzetten van media en het versterken van de mensen in de organisatie is onze passie.

Menerva helpt bij het verwezenlijken van gestelde doelen. We onderzoeken welke mensen en middelen het best kunnen worden ingezet en met welke partijen kan worden samengewerkt. Menerva draagt oplossingen aan die voor uw bedrijf of organisatie geschikt zijn, vanuit haar ervaring met managen en media. Bedrijven en organisaties bekijken de mediaontwikkelingen buiten hun eigen omgeving vaak vanaf een afstand, omdat intern de kennis en ervaring ontbreekt om erin mee te kunnen gaan. Menerva is er juist voor die organisaties. We bieden inspiratie, en het inzicht om innovatieve oplossingen te bedenken. En het liefst willen we zelf betrokken zijn bij het uitvoeren van die innovaties, of het nu gaat om het coachen van de leiders in de organisatie of het inspireren en motiveren van de medewerkers.  We kunnen het hele proces van concept tot en met implementatie aanjagen en begeleiden.

 

Quote bericht over ruzie in de TMG-top, waar ondanks het hogere bod van Talpa, de Raad van Commissarissen het liefst met Mediahuis verder zou willen. Mediahuis biedt 5,90 euro per aandeel; Talpa verhoogde gisteren het bod naar 6,35 euro. Quote spreekt van een ‘machtsvete’ waarbij onderlinge belangen en argwaan zwaarder wegen dan de hoogte van het bod. “De invloed van de Botman en Van der Snoek-getrouwen lijkt zo langzamerhand uitgewerkt. De Mol biedt meer geld, maar het kamp Van Puijenbroek lijkt geen zin meer te hebben in het Trojaanse leger aan de Basisweg.” Het Financieele Dagblad wijdt een analyse aan de overname onder de veelzeggende kop Strijd om TMG krijgt vileine trekken.

De krant schrijft dat De Mol het de raad van commissarissen nog knap lastig kan maken met een lange juridische strijd waarvan de uitkomst onzeker is. Eerder stelde De Volskrant dat De Mol zich opstelt als een hedgefonds: een belang nemen in het bedrijf, dat belang vergroten en het bedrijf tegen grote winsten in  stukken knippen en verkopen.

 

HL | 02/03/2017 13:25