Talkshows vol blanke mannen

Inspireert, innoveert

Menerva bedenkt, ontwikkelt en helpt bij:

  • Strategie, positionering, vernieuwing, interim- en projectmanagement;
  • Ondersteunen van organisaties die willen innoveren en groeien;
  • Conceptontwikkeling en realisatie van producten en diensten;
  • Business development, beleidsontwikkeling
  • Mediaproductie

Menerva heeft oog en hart voor de mogelijkheden van organisaties om nieuwe wegen naar de klant te vinden. Vernieuwing, verbetering en groei zijn onze drivers. Het inzetten van media en het versterken van de mensen in de organisatie is onze passie.

Menerva helpt bij het verwezenlijken van gestelde doelen. We onderzoeken welke mensen en middelen het best kunnen worden ingezet en met welke partijen kan worden samengewerkt. Menerva draagt oplossingen aan die voor uw bedrijf of organisatie geschikt zijn, vanuit haar ervaring met managen en media. Bedrijven en organisaties bekijken de mediaontwikkelingen buiten hun eigen omgeving vaak vanaf een afstand, omdat intern de kennis en ervaring ontbreekt om erin mee te kunnen gaan. Menerva is er juist voor die organisaties. We bieden inspiratie, en het inzicht om innovatieve oplossingen te bedenken. En het liefst willen we zelf betrokken zijn bij het uitvoeren van die innovaties, of het nu gaat om het coachen van de leiders in de organisatie of het inspireren en motiveren van de medewerkers.  We kunnen het hele proces van concept tot en met implementatie aanjagen en begeleiden.

 

Bij RTL Late Night schuiven de minste Nederlanders met een migratie-achtergrond aan en bij De Wereld Draait Door de minste vrouwen, zo blijkt uit onderzoek van het bureau Motivaction.  Dit meldt de Volkskrant

Motivaction onderzocht De Wereld Draait Door (DWDD), Jinek, Pauw, RTL Late Night en het niet-reportagedeel van Nieuwsuur.

De vier talkshows zijn in 2016 middels een steekproef tijdens weekdagen onderzocht. Journalisten in opleiding turfden van 936 gasten leeftijd, geslacht en etnische achtergrond. Presentatoren en tafelheren en -dames werden niet meegeteld. 

Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen vooral zijn ondervertegenwoordigd bij DWDD. Daar is 24 procent van de gasten van het vrouwelijke geslacht. Maar ook in het algemeen werden vooral mannen uitgenodigd, slechts dertig procent van de gasten in alle talkshows was vrouw.

RTL Late Night scoorde het laagst qua niet-westerse gasten, met acht procent. Het percentage niet-westerse gasten dat in totaal bij de vier talkshows aanschoof lag op twaalf procent. Dat is ongeveer 1 procent boven het percentage van de Nederlandse bevolking. Daarmee is de doelgroep opvallend goed vertegenwoordigd. Wel worden deze gasten vooral uitgenodigd om over hun afkomst te praten. Voor het eerst keek Motivaction ook naar de reden waarom gasten uitgenodigd werden. 

HL | 06/03/2017 16:07