Spotify: 50 miljoen abonnees

Inspireert, innoveert

Menerva bedenkt, ontwikkelt en helpt bij:

  • Strategie, positionering, vernieuwing, interim- en projectmanagement;
  • Ondersteunen van organisaties die willen innoveren en groeien;
  • Conceptontwikkeling en realisatie van producten en diensten;
  • Business development, beleidsontwikkeling
  • Mediaproductie

Menerva heeft oog en hart voor de mogelijkheden van organisaties om nieuwe wegen naar de klant te vinden. Vernieuwing, verbetering en groei zijn onze drivers. Het inzetten van media en het versterken van de mensen in de organisatie is onze passie.

Menerva helpt bij het verwezenlijken van gestelde doelen. We onderzoeken welke mensen en middelen het best kunnen worden ingezet en met welke partijen kan worden samengewerkt. Menerva draagt oplossingen aan die voor uw bedrijf of organisatie geschikt zijn, vanuit haar ervaring met managen en media. Bedrijven en organisaties bekijken de mediaontwikkelingen buiten hun eigen omgeving vaak vanaf een afstand, omdat intern de kennis en ervaring ontbreekt om erin mee te kunnen gaan. Menerva is er juist voor die organisaties. We bieden inspiratie, en het inzicht om innovatieve oplossingen te bedenken. En het liefst willen we zelf betrokken zijn bij het uitvoeren van die innovaties, of het nu gaat om het coachen van de leiders in de organisatie of het inspireren en motiveren van de medewerkers.  We kunnen het hele proces van concept tot en met implementatie aanjagen en begeleiden.

 

Spotify heeft 50 miljoen betalende abonnees. Dat maakt de dienst donderdag zelf bekend via Twitter. In augustus van 2016 maakte het bedrijf voor het laatst bekend hoeveel betalende abonnees er zijn. Destijds waren het er 39 miljoen. Vijf maanden daarvoor lag het aantal nog op 30 miljoen.

Het is de dienst gelukt om in zes maanden zo’n elf miljoen abonnees aan zich te binden.

Waarom Spotify ineens zoveel betalende abonnees erbij gekregen heeft, heeft het bedrijf niet bekendgemaakt. Mogelijk heeft het te maken met acties die bestaande abonnementen tijdelijk goedkoper maken. Spotify is de grootste muziekstreamingdienst ter wereld. Maandelijks gebruiken meer dan 100 miljoen mensen de dienst, waarvan er dus minstens 50 miljoen betalen. De luisteraar die niet betaalt luistert naar ruim 60 miljoen advertenties tussen nummers door.

Concurrent Apple Music heeft twintig miljoen gebruikers, die daar allemaal voor betalen.

HL | 03/03/2017 11:20