Motorola wil weer af van Lenovo

Inspireert, innoveert

Menerva bedenkt, ontwikkelt en helpt bij:

  • Strategie, positionering, vernieuwing, interim- en projectmanagement;
  • Ondersteunen van organisaties die willen innoveren en groeien;
  • Conceptontwikkeling en realisatie van producten en diensten;
  • Business development, beleidsontwikkeling
  • Mediaproductie

Menerva heeft oog en hart voor de mogelijkheden van organisaties om nieuwe wegen naar de klant te vinden. Vernieuwing, verbetering en groei zijn onze drivers. Het inzetten van media en het versterken van de mensen in de organisatie is onze passie.

Menerva helpt bij het verwezenlijken van gestelde doelen. We onderzoeken welke mensen en middelen het best kunnen worden ingezet en met welke partijen kan worden samengewerkt. Menerva draagt oplossingen aan die voor uw bedrijf of organisatie geschikt zijn, vanuit haar ervaring met managen en media. Bedrijven en organisaties bekijken de mediaontwikkelingen buiten hun eigen omgeving vaak vanaf een afstand, omdat intern de kennis en ervaring ontbreekt om erin mee te kunnen gaan. Menerva is er juist voor die organisaties. We bieden inspiratie, en het inzicht om innovatieve oplossingen te bedenken. En het liefst willen we zelf betrokken zijn bij het uitvoeren van die innovaties, of het nu gaat om het coachen van de leiders in de organisatie of het inspireren en motiveren van de medewerkers.  We kunnen het hele proces van concept tot en met implementatie aanjagen en begeleiden.

 

Smartphones gemaakt door Motorola krijgen  weer de bedrijfsnaam als merk. Daarmee stapt het bedrijf af van het gebruik van Lenovo als smartphonemerk. Dat vertelde Motorla-president Aymar de Lencquesaing aan CNET. De oude merknaam zal gefaseerd in de komende jaren worden ingevoerd, waarbij per land wordt gekeken hoe dit het beste gedaan kan worden.

Volgens De Lencquesaing is Motorola al een sterke naam in onder andere Brazilië, waar dit merk relatief makkelijk geïntroduceerd kan worden. In bijvoorbeeld Rusland is Lenovo echter een bekender merk. Motorola wil zijn merknaam ook hanteren in China, het thuisland van moederbedrijf Lenovo.

Afgelopen jaar besloot Motorola om weg te stappen van de traditionele merknaam. Daarvoor in de plaats kwam 'Moto by Lenovo', waarmee er meer nadruk moest komen op het moederbedrijf van de smartphonemaker. Nu draait Motorola deze beslissing terug. Door Motorola als merknaam te hanteren, hoopt het bedrijf klanten te herinneren aan hun lange geschiedenis op de telefoonmarkt. 

| 03/03/2017 11:24