Facebook splitst privé en zakelijk

Inspireert, innoveert

Menerva bedenkt, ontwikkelt en helpt bij:

  • Strategie, positionering, vernieuwing, interim- en projectmanagement;
  • Ondersteunen van organisaties die willen innoveren en groeien;
  • Conceptontwikkeling en realisatie van producten en diensten;
  • Business development, beleidsontwikkeling
  • Mediaproductie

Menerva heeft oog en hart voor de mogelijkheden van organisaties om nieuwe wegen naar de klant te vinden. Vernieuwing, verbetering en groei zijn onze drivers. Het inzetten van media en het versterken van de mensen in de organisatie is onze passie.

Menerva helpt bij het verwezenlijken van gestelde doelen. We onderzoeken welke mensen en middelen het best kunnen worden ingezet en met welke partijen kan worden samengewerkt. Menerva draagt oplossingen aan die voor uw bedrijf of organisatie geschikt zijn, vanuit haar ervaring met managen en media. Bedrijven en organisaties bekijken de mediaontwikkelingen buiten hun eigen omgeving vaak vanaf een afstand, omdat intern de kennis en ervaring ontbreekt om erin mee te kunnen gaan. Menerva is er juist voor die organisaties. We bieden inspiratie, en het inzicht om innovatieve oplossingen te bedenken. En het liefst willen we zelf betrokken zijn bij het uitvoeren van die innovaties, of het nu gaat om het coachen van de leiders in de organisatie of het inspireren en motiveren van de medewerkers.  We kunnen het hele proces van concept tot en met implementatie aanjagen en begeleiden.

 

Facebook voert in zes landen een test uit met het opsplitsen van de nieuwsfeed. In één berichtenstroom worden alleen nog updates van vrienden en familie getoond, terwijl posts van bedrijven in een aparte feed terechtkomen. Dat bevestigt Adam Mosseri, hoofd van het nieuwsfeed-team bij Facebook, dinsdag in een blogpost.

Mosseri schrijft dat Facebook wil zien hoe gebruikers reageren op de test, maar dat er vooralsnog geen plannen zijn om het experiment naar meer landen te brengen. Momenteel zien alleen gebruikers in Slowakije, Servië, Sri Lanka, Cambodja, Bolivia en Guatemala de test. Als het experiment breder wordt uitgerold, zou dat grote gevolgen kunnen hebben voor bedrijven. Zij zouden enkel nog in de 'persoonlijke' nieuwsfeed kunnen komen door te betalen voor advertenties. Nu kunnen bedrijven ook nog gratis consumenten bereiken door ervoor te zorgen dat zij hun pagina 'liken'.

 

De test leidde direct tot zorgen bij online nieuwsmedia, die vaak voor een groot deel van hun bezoek afhankelijk zijn van Facebook-posts.

HL | 24/10/2017 10:11