Webwinkel Jet voor lancering al succes


Investeerders steken 140 miljoen dollar in de nieuwe webwinkel Jet.com, die zal vragen om een jaarlijks abonnementsbedrag in ruil voor toegang tot de laagste prijzen. Na de investering wordt het bedrijf gewaardeerd op ongeveer 590 miljoen dollar (520 miljoen euro), zo meldt de Wall Street Journal.

Het is de tweede keer dat investeerders een behoorlijk bedrag in het bedrijf steken. In 2014 werd tijdens een investeringsronde al eens 80 miljoen dollar opgehaald. Opvallend is dat de site nog niet is gelanceerd. Jet.com zal zijn leden jaarlijks 50 dollar laten betalen om toegang te krijgen tot een Ebay-achtig systeem. De site zal specifiek verkopers tonen die zich dicht bij de koper bevinden, zodat de verzendkosten laag blijven.

Het abonnementsbedrag moet ervoor zorgen dat Jet.com lagere prijzen kan aanbieden. De commissies die de webwinkel krijgt zullen worden ingezet om prijsverlagingen te subsidiëren. Zo moeten de prijzen 10 tot 15 procent lager komen te liggen dan elders op het web.

Het is onduidelijk hoeveel verkopers bij de lancering actief zullen zijn op Jet.com. Onder meer Sony heeft al toegezegd spullen via de site aan te bieden. Het is ook onduidelijk of Jet.com direct buiten de VS actief zal zijn.

HL | 12/02/2015 11:22