persgroep zoekt weer creatief talent

De Persgroep heeft de shortlist van de Creative Press Challenge 2014 bekendgemaakt, een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld. Hiermee vestigt de Persgroep opnieuw de aandacht op het terugbrengen van de essentie in reclame. De opdracht is om de identiteit van een goed doel, dit jaar de Stichting voor Vluchtelingstudenten, te vangen in een single page.

Om de kwaliteit te waarborgen, is de Creative Press Challenge een ‘invitation only’ competitie. De deelnemers krijgen via een spectaculaire interactieve experience hun briefing met insights in het leven van een vluchteling. Creative Directors van de bureaus op de shortlist ontvangen 27 oktober een uitnodiging met unieke deelnamecodes om hun meest veelbelovende talent te selecteren voor deelname.

Om de insights in de briefing extra krachtig te maken, lanceert de Persgroep tijdens de kick-off op 13 november een interactieve experience. Een opmerkelijke installatie die deelnemers de realiteit in Virtual Reality laat ervaren met Oculus Rift. Ook kunnen deelnemers tijdens de kick-off kennismaken met de klant, de Stichting voor Vluchtelingstudenten.

Er zijn tien wildcards beschikbaar voor creatieve teams die hun plaats in de Challenge weten te veroveren door een overtuigende mail te sturen naar info@creativepresschallenge.nl. Wildcard winnaars worden persoonlijk op de hoogte gesteld. De winnaars van vorig jaar, Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International, en de top-5 beste teams krijgen een ‘free pass’ om weer mee te doen.

HL | 28/10/2014 14:58