ANWB slechtste klachtoplosser

De ANWB is de slechtste oplosser van consumenten klachten. Dat blijkt uit het jaarlijkse rapport van Klacht.nl. Afgelopen jaar zijn meer dan 70.000 klachten binnengekomen op het online platform. Klacht.nl heeft als doel om klachten van consumenten op een transparante manier op te lossen door bedrijven en consumenten een dialoog te laten aangaan via hun platform.
 Over de toeristenbond zijn niet alleen de meeste klachten binnengekomen in het afgelopen jaar, maar van die 1448 klachten heeft de ANWB er geen één opgelost. De klachten gingen veelal over de Wegenwacht service en te dure reparaties. 


De categorie waarover de meest klachten binnenkwamen bij Klacht.nl waren de aanbieders van Alles-in-1 pakketten voor Internet, Televisie en Telefonie, waarover maar liefst 3700 klachten gemeld zijn. Binnen deze categorie ontving Ziggo de meeste klachten. Van de 1232 klachten heeft Ziggo geen enkele klacht opgelost.

De Lidl, Staatsloterij en IKEA zien laten dat het ook anders kan. Zij zijn de grote winnaars op het gebied van klachtenafhandeling. Zij wisten op alle binnengekomen klachten te reageren en een oplossing te plaatsen. 

Door jaarlijks een rapport uit te brengen met de beste en slechtste klachtenoplossers hoopt Klacht.nl bedrijven te motiveren om de klachtenafhandeling te verbeteren en klachten op een transparante manier op te lossen. Het gehele rapport is te vinden op www.klacht.nl/awards2015.

hl | 09/12/2015 10:31